Post Terbaharu :

Monday, February 6, 2012

SMS Orang Ber'couple'

Bismillahirrahmanirrahim,

"Hye Cayang, tgah watpe turw"

 "Cayang, hubby cyg cyg"

"Muahh3x"

Nak termuntah rasanya bila baca ayat di atas. Alahai orang ber'couple' zaman sekarang ni, masa sebelum kahwin inilah keluar ayat sayang menyayang TETAPI selepas kahwin, tiadanya ayat-ayat manis terpacul di tepian bibir mereka. Malah perbualan mereka di talian SMS, mengalahkan pasangan suami isteri. Bila disuruh laksanakan tanggungjawab sebagai suami/isteri, FAILED!

Kadang-kala saya berfikrah, mengapa 'couple zaman sekarang' itu dikategorikan sebagai HARAM walaupun tiadanya adengan 'sentuh-menyentuh' atau lebih sinonimnya "Eh,kami tak wat apew-apew pown". Mana kan tidak, kirim ayat berbunga-bunga yang memaut mereka ke asmara ZINA. Allah s.w.t kan dah berfirman dalam surah al Isra supaya kita janganlah hampiri zina.
Maka, BERCINTALAH SELEPAS SAAT LAFAZ SAKINAH. Bukankah itu lebih manis? 
Masing-masing sedang bermula sesi taaruf antara Sang Suami dan Si Isteri...Bukankah itu yang dikatakan cinta sejati berlandaskan peraturan Allah? TAK MATI LAH CINTA SEJATI 

p/s: kepada mereka yang sedang bercouple, sila lah terasa. Fikirlah sejenak masa hadapan anda untuk akhirat anda, suami/isteri anda,anak-anak anda,cucu anda dan tanggungjawab anda.



0 Perkongsian:

Post a Comment