Post Terbaharu :

Wednesday, March 27, 2013

Malas Nak Belajar

Bismillahirrahmanirrahim,
Cuti mid break kali ini bukanlah satu-satunya masa untuk kita 'burn' macam itu sahaja. Malas rasanya nak study untuk 3paper exam minggu hadapan...

Memang betul terlalu banyak dugaan bila nak study di rumah. Nak melayan internet, game, TV, kucing, arnab, kerja dapur, kerja rumah dan sebagainya. 

Aduh...diriku merungut ke ni?
Allah dah pilih saya, lulus dengan cemerlang dalam SPM, tapi hari ini saya malas...
Allah dah pilih saya, masuk UIAM, tapi hari ini saya malas...
Allah dah pilih saya, sebati dengan Kursus ICT, tapi hari ini saya malas...

Ingat semula kesungguhan kita waktu dahulu, berdoa siang malam, mengharapkan tempat yang terbaik, tapi bila diuji sedikit, dah mula merungut. 
Muhasabah diri dan semangatkan diri...
Gambar yg diambil 2 tahun lepas... masa tu first time jejak kaki di UIA Gombak,
penuh dgn semangat membara utk menuntut ilmu...
masa tu xla berisi sgt mcm skg...huhu
hari ni rasa mcm motivasi mkin down...mana perginya semangat2 sblum ni? 
hari ini mgkin kita lebih byk menternak lemak,masih lg tidur,
lebih byk mnyemai sifat malas berbanding semangat utk terus berjuang....
Bangkitlah Lily! Bangkitlah Wahai Mujahidah! 
Sesungguhnya byk tanggungjawab drpd masa2 yg ada....
"Misi Kita Adalah Mengukir Senyuman Mak Ayah :') "

1 Perkongsian:

pdaus said...

trust me,you akan study apabila berada di UIA

Post a Comment