Post Terbaharu :

Thursday, May 12, 2011

Kempen "Saya blogger muslimah, saya jaga aurat dan akhlak saya" :)

Bismillah,
Rasulullah saw. Bersabda bermaksud:
“Sebesar-besar kebajikan itu ialah berakhlak dengan akhlak yang baik, dan dosa itu ialah perasaan bimbang dalam jiwa dan engkau tidak suka keadaan itu diketahui oleh orang lain”.
( Hadis Riwayat Muslim )

Allhamdulillah,terharu hati dibuatnya pabila nama saya ditag oleh sahabat yang SANGAT BAIK terutamanya aspek budi pekertinya iaitu SITI MURNI (INI BLOG DIA).Rasailah hasil tintanya.


Pernah suatu ketika di zaman persekolahan,saya bertanya dengan seorang sahabat ini:

Lily : kenapa sedih ni Adah?
Adah: tadi kite pergi kedai xpakai stoking kaki,sedih.....takut nanti kena masuk NERAKA!

Gulp! Hanya jawapan yang macam 'kebudak-budakan' itulah yang meninggalkan bekas di hati saya.Mendalam maksud sahabat saya tu. Sejak itulah bangkitnya kesedaran saya tentang aurat ni.




Mudahkah mahu menutup aurat dan menjaga akhlak?Ada pelbagai alasan yang boleh kita kemukakan jika kita mengatakan 'Tidak'.Tetapi wajib tetap wajib.Dan,jika kita mengatakan 'Ya',pelbagai perkara juga yang perlu dipersoal kembali.Adakah ianya ikhlas semata-mata kerana Allah?
~Siti Murni Md Yusoff~





Hah,kali ini saya nak tag sahabat yang bernama:
Blog SITI MURNI

Fb SHIFA ROSLAN

Blog UMMU ABIHA

Blog RUZANNA RUSLAN


Marilah kita join sama-sama kempen ini,
Macamana? Mudah sahaja, klik di sini

Ketuk-Ketuk Hati: Jenguk-jenguklah blog mereka ye,semoga dapat mengutip mutiara ilmu bersama.

2 Perkongsian:

Murni Yusoff said...

Assalamualaikum..
Lily,trime ksih sudi join..
terharu sgt.. =))

Unknown said...

waalaikumussalam...
sama2 murni
best betul lah post2 murni...sbb tu ly xketinggalan nk tau....

Post a Comment